Студия звукозаписи Energy-Records

Студия звукозаписи



КАТАЛОГ АРТИСТОВ


РОССИЙСКИЕ ИСПОЛНИТЕЛИ
ЗАРУБЕЖНЫЕ ИСПОЛНИТЕЛИ
ДИ-ДЖЕИ, DJ s
ВЕДУЩИЕ, ЮМОРИСТЫ, АРТИСТЫ КИНО



Специальные разделы:

Организация праздников

Детские праздники

Аренда теплохода

Организация свадеб

Прокат концертного оборудования

Услуги фокусника

Прокат лимузинов

Проведение корпоративов

Группа Ласковый май - официальный сайт, заказ концертов, организация гастролей.

Студия Звукозаписи - создание музыки, звукозапись.

Аренда звукового оборудования
Аренда светового оборудования
Аренда сцены и подиума

Продажа сцены, сценических конструкций, подиумов.




Специальные предложения:

Звёзды эстрады.

Заказ диджея. Букинг

Организация мероприятий, юбилей фирмы.

Корпоративные праздники.

Видеосъемка, фотосъемка

Статьи


Cesaria Evora

Cesaria Evora - организация концерта

ФИО
Телефон
E-mail

CESARIA EVORA - BOOKING, ОРГАНИЗАЦИЯ ГАСТРОЛЕЙ

По вопросам организации концертов и выступлений с участием Cesaria Evora, обращайтесь к менеджменту

по тел.: + 7(495) 7993497, м.  +7(910) 4222628

If you have any questions organizing a concert or any event with Cesaria Evora please contact our concert agency "Energy Star" : + 7(495) 7993497, mob: +7 910 4222628

Call our management team for production, celebrity entertainment and host needed for your next corporate event or private performance.

Сезария Эвора (порт. Cesária Évora; босоногая дива, родилась 27 августа 1941 в Минделу, Кабо-Верде) — певица с островов Зелёного Мыса, исполнительница фаду и модинья.

За 10 лет всемирной славы Цезария заработала около 50 миллионов долларов. Практически все эти деньги Эвора жертвует на детские социальные программы. Почти вся система начального образования Островов Зеленого Мыса оплачивается из ее гонораров. Себя певица побаловала лишь парой недорогих автомобилей, чтобы гонять теплыми африканскими вечерами по побережью родной страны...

Цезария Эвора — бабушка-певица c Островов Зеленого Мыса. Она курит сигары, ходит босиком и уже почти не пьет. Потому что не может.

Пожилая женщина с расфокусированным взглядом, мать троих детей, гордость своего маленького города Манделы, Цезария воплощает тайные мечты всех бабушек. Мне так кажется: в душе бабушки совсем не хотят быть похожи на Надежду Бабкину или героиню молочной индустрии с домиком в деревне. Правильные бабушки хотят быть похожи на Цезарию Эвору.

Моя бабушка чуть постарше Цезарии. Она не курит и предпочитает ходить в тапочках. Но это не потому, что она консервативна. Просто большой город навязывает свои нормы. Жизнь бабушек в мегаполисе ограничена рынком, телевизором и магазином, где продают тапочки и прозрачные гольфы.

Жизнь на природе молодит душу. Африканские бабушки лишены стереотипов.

Она родилась через два месяца после того, как на Россию напала армия Гитлера.

Пока моя бабушка-девочка пряталась от немцев под немецкой швейной машинкой «Зингер», Цезария Эвора имела беспечное африканское детство на природе.

Потом — любовь с музыкантом, концерты в кабаках и неизменный виски с сигарой.

Под рюмочку-другую Цезария вещала посетителям забегаловок о тяжелой жизни населения Островов Зеленого Мыса. Ее песенные истории складывались в морны — народные баллады. Для жителей культурной столицы островов — Манделы — она уже тогда была символом.

В конце восьмидесятых зрелую чернокожую Золушку заметил французский продюсер.

Ровно 10 лет назад Эвора с аншлагом собрала парижскую «Олимпию». Французы влюбились в темнокожую грузную женщину специфической внешности с редким, красивым голосом.

Островной шансон в скучающей столице моды приняли как смесь родного и экзотики. Французы устали от типичности собственных бульварных романсов. Их шансон всегда был либо патетикой из уст Эдит Пиаф, либо музыкой настроения парижских улиц из рекламы мыла «Камэй» — лиричной, но однообразной.

Цезария не похожа на французских шансонье. У нее есть «саудаджи». «Саудаджи» — особенное слово. Такого нет ни в одном языке мира, кроме португальского и его диалектов. Одно маленькое красивое слово переводится как «чувство светлой тоски по родине». Нам это немного странно, но ни один бразилец, португалец или житель бывшей колонии Кабо-Верде без «саудаджи» себя не мыслит.

Цезария не знает, как объяснить другим, что это такое. Единственный язык, которым она владеет, — креольский — странный диалект, похожий одновременно на все языки романской группы. На нем и поет.

Под музыку, напоминающую смесь шансонных традиций и босановы, босая Цезария выходит на крупные концертные площадки мира и рассказывает о своем народе.

Года три назад Цезарию массово полюбили в России. Наверное, полюбили за то, что нашей музыке давно не хватает «саудаджи». Российский шансон мало похож на смесь лирики и патриотизма. Российский шансон сегодня — это или тюремные напевы полных взрослых мужчин, или творения лауреатов Грушинского фестиваля. Последних, правда, принято называть бардами.

Оказалось, напевы заезжей пожилой полной дамы, поющей на непонятном языке, гораздо больше питают русскую душу, чем русскоязычные блатные страдания.

В расчете на массовость любви в Москве Цезарию пригласили выступать в спорткомплекс.

В «Олимпийском» — полный партер. Сидячие места наверху дешевле — сияют синими дырками кресел. На трибуне за моей спиной сидит бабушка и держит под руку дедушку. Умилительно качает головой в такт.

Музыка Цезарии — для тех, кто не любит танцевать. Это такая зарядка для души.

Но слушать спокойную лирику на трибунах спорткомплекса — все равно что признаваться в любви во время футбольного матча. Под пение Цезарии, несомненно, приятнее жарить яичницу свежим весенним утром и предаваться размышлениям о вечном. Такая музыка не мешает мечтать — слов-то все равно не понять.

Моя бабушка не будет против, чтобы в комнате играла Эвора. Она будет танцевать душой и спрашивать: «Что за певица?».

Я расскажу бабушке, что, если бы не Цезария, вряд ли мир узнал бы о маленьком островном государстве Кабо-Верде. Голос Эворы прославил целую страну, а потому она — босая миллионерша — не просто так певица, а политическая фигура.

Бабушка послушает и еще больше полюбит сверстницу из Африки.

Русским бабушкам близок патриотический настрой. Так уж получилось.

P.S. Ходят упорные слухи, что нынешний гастрольный тур Эворы может стать для певицы последним. За несколько лет плотной гастрольной деятельности певица порядочно утомилась и теперь собирается посвятить себя исключительно записи альбомов на родине.

Biography in English

Cesária Évora – Cize to her friends – was born on the 27th August 1941 in Mindelo, Cape Verde. Her bright voice and physical charms were soon noticed, but her hope of a singing career remained unsatisfied. A Cape Verdean women’s group and the singer Bana both took her to Lisbon to cut a few tracks, but the recordings failed to catch the ear of a producer. In 1988, a young Frenchman of Cape Verdean extraction invited her to Paris to make a record. At 47, she had nothing to lose. Having never seen Paris, she agreed.

1988: Her first album is released: La Diva Aux Pieds Nus (The Barefoot Diva) produced by Lusafrica. The zouk-flavoured coladera “Bia Lulucha” is a hit with the Cape Verdean community. She gives a first concert in Paris to a small crowd at the New Morning on the 1st October.

1990: Distino di Belita, her second album, includes acoustic mornas and electric coladeras. Its release is very low-key and her label decides to try a different tack, recording a purely acoustic record.

1991: Évora is in France to record her first acoustic album. Accompanied by the Mindel Band, she performs at the Angoulême Festival on the 2nd June and at the Paris New Morning on the 7th. While the Paris concert only draws a small number of Cape Verdean fans, the concert in Angoulême attracts interest from the specialised press (a first article in the Libération daily newspaper). Her Mar Azul album is released at the end of October, word spreads and FM radio FIP play-lists the record. A new concert is organised for the 14th December at the New Morning. Her performance stuns the now mainly European audience in the packed theatre. Véronique Mortaigne writes in the Le Monde daily: “Cesária Évora, a lively fifty-year-old, sings morna with mischievous devotion... (she) belongs to the world nobility of bar singers”. The legend has begun to take shape.

1992: With Mar Azul, media excitement grows and radio stations such as France Inter play-list the track. Évora performs at the Nîmes Feria on the 7th June and Miss Perfumado is released in France in October. The press compares Évora to Billie Holliday. Critics enthuse over the sweetness of her voice and provide many details that fuel her legend: Évora’s extravagant taste for cognac and tobacco, her hard life on Cape Verde’s forgotten islands, the warm nights of Mindelo... Concerts at the Théâtre de la Ville in Paris on the 11 and 12 December are sold out a month in advance. Her first Brussels concert is at the Botanique (7 December).

1993: Miss Perfumado is a smash hit in France (more than 300,000 copies sold to date). Évora performs for the first time in Lisbon at the Teatro São Luis (25 May) and the police are forced to hold back a crowd of fans who cannot get into the hall. Two full houses at the Paris Olympia on the 12 and 13 June complete her triumph in France (the show is recorded and a “Live” album released on Parisian label Mélodie in 1996). She begins to tour the world: Barcelona (21 June), in Montreal in the Spectrum (14 July), Japan (end of October) and France (30 concerts at the end of 1993).

1994: Concerts in São Paulo (May). Caetano Veloso performs on stage with Évora and announces that she has a place among the great female singers who have inspired him. Spain, Portugal, Belgium, Switzerland, Africa, the West Indies... Évora is a stage phenomenon. Her Lusafrica label sign her to BMG and the record company releases a compilation entitled “Sodade, les plus belles Mornas de Cesaria” (Sodade, Cesaria’s finest mornas) in the autumn. Évora gives up drinking, but not smoking.

1995: The album Cesária (gold in France) is released in twenty countries including the USA (200,000 copies sold to date). The album is nominated for the Grammy Awards. Évora appears for 10 days at the Bataclan in Paris and goes on her first tour of North America. Madonna, David Byrne, Branford Marsalis and New York society flock to see her at the Bottom Line. Goran Bregovic asks her to record the song “Ausencia” for the original soundtrack of Emir Kusturica’s film “Underground”.

1996: A year of tours: France (40 concerts), Switzerland, Belgium, Brazil, Germany (11 concerts), Hong Kong, Italy, Sweden, the USA and Canada (30 concerts), Senegal, the Ivory Coast and her first (sell-out) concert in London at the Queen Elizabeth Hall. She sings a duet with Caetano Veloso on the album “Red Hot + Rio”. The Arte TV channel devotes a documentary to her. Paulino Vieira (who co-produced the two albums “Miss Perfumado” and “Cesária” ) leaves the group and is replaced by the young, talented guitarist Rufino Almeida, known as Bau.

1997: Release of the album Cabo Verde. Concerts programmed at the Olympia in March and a world tour including her third tour of the USA. The album “Cabo Verde“ is also nominated for the Grammy Awards. She won KORA All African Music Awards in three categories: Best Artist of West Africa, Best Album and Merit of the Jury.

1998: Évora is on the road again accompanied by Jacinto Pereira (cavaquinho), José Paris (bass), Luis Ramos (guitars), Nando Andrade (piano), Totinho (saxophones and percussion) and Bau (guitars, cavaquinho, violin, band leader). From Greece to Japan, Israel to Portugal and the West Indies to Lebanon, Évora travels the world in 1998, but still finds time to record material for an album whose release is planned for April 1999. Before then, at the end of October, BMG releases the first “Best of Cesária Évora”, which includes all her fans’ favourite songs, as well as “Besame Mucho” (sung in Spanish), recorded the previous year for the original soundtrack of the film “Great Expectations”. In France, this “Best of” is certified gold three months later in January.

1999: The year 1999 begins with a Grammy nomination for the album Miss Perfumado (released in France in 1992, it only came out in the USA in 1998). The new album, entitled Café Atlantico, is released in France (300,000 copies to date), then worldwide in May. In March, Évora begins a world tour in Greece and again performs in North America in September and October. On stage, the band is enlarged to reflect the festive feel of the new repertoire: 12 musicians (including a violin section) are now led by pianist Nando Andrade. The tour ends in São Salvador, Brazil, just after a series of four concerts given at the Paris Olympia from the 7th to the 10th December. There, Évora receives several gold records presented by different BMG subsidiaries.

2000: Café Atlantico is nominated for the Grammy Awards and Évora wins a French Victoires de la Musique award in the “Best World Album” category, just before taking to the road again in April for her first major Latin American tour of Cuba, Mexico, Brazil, Argentina and Chile. After Scandinavia in May, she sets out on another tour (of festivals) in the USA and Europe.

2001: São Vicente di Longe, Cesária Évora’s 8th studio album is recorded in Paris, La Havana and Rio de Janeiro. Nearly sixty musicians, arrangers and sound engineers work on the project in an environment that bears absolutely no resemblance to the conditions the singer recorded in at the start of her studio career. The album is as strikingly successful as “Café Atlantico”. It is also nominated for the Grammy Awards in the USA and the Victoires de la Musique in France. Évora is still on the road: 120 concerts in 2001 alone, including the Paris Zénith with around twenty Cape Verdean artists.

2002: A new major tour is planned that will take Évora to the five continents, with – for the first time – a series of concerts in Eastern Europe (Russia, Ukraine, Croatia, Macedonia, Hungary), as well as Singapore, Tahiti and Nouméa. On the 20th June, BMG publishes an “Anthology”, compiling live audience favourites and a new version of “Sodade” sung in a duet with Bonga, the greatest vocal artist in Angolan music and one of Cesaria’s oldest friends.

2003: begins with 3 concerts in Hong-Kong (1, 2 and 3 March). This new world tour includes Spain, Romania, Mexico, among other countries, together with a huge North American tour, including 40 cities east to West. On June 17, BMG releases “Club Sodade”, a project bringing together 10 of the Diva’s best songs, revisited by some of the most creative DJ’s of the house scene: Carl Craig, Kerri Chandler, Pepe Bradock, Señor Coconut, Francois K., and many others… This release is a prelude to Évora’s new studio album, entitled “Voz d’Amor”, published by BMG internationally in September 2003, and highly acclaimed by the press worldwide.

2004: Voz d'Amor is awarded in the beginning of 2004, in the « Best World Music Album » category, by both a Grammy Awards (in the US) and a Victoires de la Musique (in France). The year 2004 is a very European year for Évora: she gives 82 concerts in 24 different European countries. Amongst them 5 sold out shows in Paris' Le Grand Rex. This series of concert is filmed for a DVD, that is released on the following October.

2005: Évora begins the year 2005 with a tour which brings her from the Baltic States to South Africa. Due to a surgical operation she has to interrupt the tour in May, just before several shows planned in the United States and Canada. Fortunately, this interruption is quite short. In September, Évora returns to the studios to record her new album, and goes back on a tour from Siberia (4 shows in October) to Brazil.

2006: Rogamar, Évora’s tenth album is released on March 6. Fifteen tracks, including a duet with Ismaël Lô on “Africa Nossa”, make this album sound like a link between Africa, Europe and Brazil. Évora begins a new tour in North America (Mexico, U.S.A. and Canada) before playing in Paris at Le Grand Rex and at some of major European festivals.

2007: Évora begins her 2007 tour in Hungary with a show in Debrecen and two others in Budapest on April 6, 7 and 8th before performing in Russia in Saint Petersburg, Moscow and Yekaterinburg in front of a won over audience. Her success in the former eastern block does not decrease but unfortunately that series of concerts is put to an end and her tour in the US scheduled for June and July cancelled. The doctors have diagnosed a coronary problem and decide to have Évora operated. She only hits the road again at the end of the year with a series of shows in Russia.

2008: The new tour starts in Australia. But suffering from a stroke after her Melbourne concert, Évora is admitted at the hospital and is repatriated to Paris for further examination. The tour is cancelled and Évora is obligated to rest for several months. Lusafrica takes advantage of that quiet period to release the recordings Évora had done for various local radio stations of Mindelo when she was in her twenties back in the early 1960s. Released in November, the “Radio Mindelo” album comes with a richly illustrated book with pictures and documents of the time. These 22 tracks, mostly exclusive, delight the fans, helping them wait for a new studio album.

2009: Évora is doing much better and gets back onstage but she needs to take it easy so her public appearances become less frequent than in the past. Her new album Nha Sentimento is scheduled for October 26. Recorded between February and May 2009 in Mindelo and Paris, it includes 14 tracks mainly written by her two fetish authors Manuel de Novas and Teofilo Chantre.

2010: In 2010, Cesaria Evora did amazing series of concerts. Last of which was in Lisbon - on May 8th. On May 10, after heart attack, Cesaria was operated at a hospital in Paris - an open heart operation. In May 11 in the morning she was separated from the artificial pulmonary ventilation, and on May 16, Cesaria was discharged from the Intensive Unit and translated in the clinic for further treatment.

Discography

Studio albums

  • La Diva Aux Pieds Nus (1988)
  • Distino di Belita (1990)
  • Mar Azul (1991)
  • Miss Perfumado (1992)
  • Cesária (1995)
  • Cabo Verde (1997)
  • Café Atlantico (1999)
  • São Vicente di Longe (2001)
  • Voz d'Amor (2003)
  • Rogamar (2006)
  • Nha Sentimento (2009)

VIDEO

Cesaria Evora Besame Mucho

Cesaria Evora Africa Nossa

Cesaria Evora - Angola

Возможно вам будет интересно:
Cesaria Evora booking, Cesaria Evora official website, Cesaria Evora biography, Cesaria Evora site,  Cesaria Evora организация концертов,  Cesaria Evora организация гастролей, Cesaria Evora организация выступлений, Cesaria Evora заказ концертов, Cesaria Evora букинг артиста, Cesaria Evora райдер, Cesaria Evora сайт, Cesaria Evora официальный сайт, Cesaria Evora пригласить, Cesaria Evora концерты, Cesaria Evora гастроли, Cesaria Evora музыка, Cesaria Evora фото, Cesaria Evora контакты

главная | о компании | отзывы | артисты | оборудование | партнёры | заказ | карта сайта | контакты Концертное агентство «Энергия Звезд» © 2006