Студия звукозаписи Energy-Records

Студия звукозаписи



КАТАЛОГ АРТИСТОВ


РОССИЙСКИЕ ИСПОЛНИТЕЛИ
ЗАРУБЕЖНЫЕ ИСПОЛНИТЕЛИ
ДИ-ДЖЕИ, DJ s
ВЕДУЩИЕ, ЮМОРИСТЫ, АРТИСТЫ КИНО



Специальные разделы:

Организация праздников

Детские праздники

Аренда теплохода

Организация свадеб

Прокат концертного оборудования

Услуги фокусника

Прокат лимузинов

Проведение корпоративов

Группа Ласковый май - официальный сайт, заказ концертов, организация гастролей.

Студия Звукозаписи - создание музыки, звукозапись.

Аренда звукового оборудования
Аренда светового оборудования
Аренда сцены и подиума

Продажа сцены, сценических конструкций, подиумов.




Специальные предложения:

Звёзды эстрады.

Заказ диджея. Букинг

Организация мероприятий, юбилей фирмы.

Корпоративные праздники.

Видеосъемка, фотосъемка

Статьи


The Cult

The Cult - организация концерта

ФИО
Телефон
E-mail

THE CULT - ОРГАНИЗАЦИЯ ГАСТРОЛЕЙ

По вопросам организации гастролей и выступлений The Cult , обращайтесь к менеджменту

по тел.:+ 7(495) 7993497, м. 89104222628

If you have any questions organizing a concert or any event with The Cult , please contact our concert agency "Energy Star" :

+ 7(495) 7993497, м. 89104222628, e-mail: energy-star@mail.ru

Call our management team for production, celebrity entertainment and host needed for your next corporate event or private performance.

Биография The Cult

Урожденный англичанин Ян Эстбери (р. 14 мая 1962) еще в детстве бы увезен своими родителями в Канаду. В 1981 году он вернулся на родину, где возглавил команду "Southern Death Cult". Группа, работавшая в панк-готическом направлении, гастролировала с "Bauhaus" и "Theatre of Hate", выпустила один сингл, а спустя 16 месяцев распалась. В 1983-м Ян собрал проект "Death Cult", в который вошли гитарист Билли Даффи, басист Джейми Стюарт и барабанщик Рэй Мондо. Летом коллектив выпустил первый EP, а в сентябре Мондо сменил Найджел Престон. Постепенно команда стала отходить от готики в сторону хард-энд-хэви, и в связи с этим название было сокращено до "The Cult". Вышедший весной 1984-го сингл "Spiritwalker" расположился на самой вершине британских инди-чартов и тем самым обеспечил дебютному альбому солидный тираж (сам лонгплей занял 21-ю строчку).

Стараясь закрепить успех, группа нарезала круги по Европе, а тем временем ее синглы продолжали попадать в хит-парады. Летом 1985-го Престон был уволен, а установка перешла к Марку Бржезицки. Вскоре после этого был записан альбом "Love", на котором Ян и компания окончательно забыли про свои панковские корни и сделали крен в психоделию.

Пластинка пользовалась большим спросом, а ее тираж перевалил за миллион. В сопутствующее турне "The Cult" поехали с новым драммером, Лесом Уорнером. По окончании гастролей музыканты взялись за третий альбом, однако работа шла не очень гладко, и материал пришлось переписывать дважды. Впрочем, впоследствии оказалось, что старания были не напрасны, и продажи "Electric", занявшего четвертое место, увеличились по сравнению с "Love". После выхода диска Стюарт переключился на ритм-гитару, а вакансию басиста занял Кид Кейос. В данной конфигурации "The Cult" провели мировое турне, по окончании которого ушли Кейос и Уорнер. Стюарт вернулся на бас, в команде появился клавишник Джон Уэбстер, а на запись очередного альбома был приглашен сессионный ударник Микки Карри.

Сделанный под руководством Боба Рока "Sonic Temple" оказался самым коммерчески успешным творением коллектива. В 1989-м "The Cult" гастролировали в компании с "Aerosmith" и "Metallica", а также провели собственное турне. Все эти концерты проходили с участием Мэтта Сорума, который в 1990-м перебрался в "Guns N'Roses".

Примерно в то же время ушел и Стюарт, а пятый альбом был записан при помощи того же Карри и бас-гитариста Чарли Дрэйтона. Во время сессий отношения в коллективе накалились, и это сказалось на продажах "Ceremony", заметно снизившихся по сравнению с предыдущими релизами. Состав залихорадило с новой силой, а после выхода еще одного неудачного диска ("The Cult") проект впал в кому. В 1999 году Эстбери и Даффи возродили команду при участии Мэтта Сорума и бас-гитариста Мартина ЛеНобла. Первые после воссоединения концерты прошли с большим успехом, за ними последовали мировые гастроли и запись нового альбома. "Beyond Good And Evil", сессиями которого руководил Мик Джонс (экс-"Foreigner"), угодил в американский Топ 40, однако продажи диска оставляли желать лучшего.

В результате проект вновь оказался заморожен и только в 2006-м "The Cult" вернулись к деятельности. Новыми партнерами Яна и Билли стали Джон Темпеста (ударные), Майк Димкич (ритм-гитара) и Крис Вайс (бас). По традиции сначала была проведена гастрольная разминка, а в 2007-м данный состав записал восьмой альбом, "Born Into This".

 

Biography in English

Following a succession of name and stylistic changes, the Cult} emerged in 1984 as one of England's leading heavy metal} revivalists. Picking up the pseudo-mysticism and Native American obsessions of the Doors}, the guitar-orchestrations of Led Zeppelin}, and the three-chord crunch of AC/DC}, while adding touches of post-punk} goth rock}, the Cult} gained a dedicated following in their native Britain with mid-'80s singles like "She Sells Sanctuary"} before breaking into the American metal} market in the late '80s with "Love Removal Machine."} Though the group managed one Top Ten American with 1989's Sonic Temple}, the band was plagued with off-stage tensions and problems which prevented them from retaining their popularity. Following a pair of unsuccessful records, the Cult} split in 1995.

The origins of the Cult} lie in the Southern Death Cult}, a goth rock} outfit formed by vocalist Ian Astbury} (b. May 14, 1962) in 1981. Astbury} was the son of a merchant navy man, which meant he moved frequently during his youth; at one point in his childhood, his family lived in Canada, where the young Astbury} became fascinated with Native Americans, which would become a recurring theme in his songwriting. Astbury} eventually settled in Bradford, Yorkshire, where he met a group comprised of David Burrows} (guitar), Barry Jepson} (bass), and Haq Quereshi} (drums). Ian} joined the group as their lead vocalist (performing with the last name of "Lindsay," which was his mother's maiden name) and had the group renamed the Southern Death Cult}. At only their fifth concert, the band was attracting audiences of 2,000. In December of 1982, the Southern Death Cult} released their first single -- the double A-side "Moya"}/"Fatman"} -- and the following month, they supported Bauhaus} on tour. Though the group's future was looking bright, Astbury} pulled the plug on the band because he was frustrated with the positive articles he was receiving in the press. The remaining three members joined Getting the Fear}, which eventually became Into a Circle}; in the late '80s, Quereshi} became a member of Fun-Da-Mental}. All of the Southern Death Cult} recordings were eventually released in 1986.

Following the disbandment of the Southern Death Cult}, Astbury} shortened the name of the group to Death Cult} and recruited guitarist Billy Duffy} -- who had previously played with Morrissey} in the pre-Smiths} band the Nosebleeds}, as well as Theatre of Hate} -- and drummer Ray Mondo} and bassist Jamie Stewart}, who had previously played with Ritual}. Death Cult} released an eponymous EP in the summer of 1983; on the EP, Astbury} reverted back to his given name. Later in the year, Mondo} was replaced by Nigel Preston}, who had previously played with Duffy} in Theatre of Hate}; coincidentally, Mondo} became the drummer for Preston}'s previous band, Sex Gang Children}.

In early 1984, the band shed "Death" from the title, fearing that the word gave them the misleading appearance of being a goth} band. Where both Southern Death Cult} and Death Cult} had been overtly influenced by post-punk}, the Cult} was a heavy hard rock} band with slight psychedelic} flourishes. Dreamtime}, the group's first album, was released in the fall of 1984, accompanied by a single "Spiritwalker,"} which reached number one in the U.K. in the spring. Dreamtime} reached number 21 on the U.K. charts. In the spring of 1985, Preston} left the group. For the group's summer single, "She Sells Sanctuary,"} the band was joined by Big Country}'s drummer, Mark Brzezicki}. "She Sells Sanctuary"} became a major U.K. hit, peaking at number 15. During the recording of the group's second album, drummer Les Warner} joined the group. Love}, released in the fall of 1985, continued the hard rock} direction of its teaser single and became a number four hit in Britain.

For their third album, the Cult} shuffled its lineup -- Stewart} moved to rhythm guitar, while former Zodiac Mindwarp} bassist Kid Chaos} joined the lineup -- and hired Rick Rubin} as producer and the result, Electric}, was their hardest, heaviest record to date. The first single from the album, "Love Removal Machine,"} became a number 18 hit in the spring of 1987, while the album itself reached number four in the U.K. upon its April release. Later that year, Electric} gained the Cult} a fan base in America, and the album cracked the U.S. Top 40.

In 1988, the group fired Chaos} and Warner}, replacing the latter with Matt Sorum}; the band failed to hire another bassist. The new lineup released Sonic Temple}, which would prove to be its most successful album. The hit single "Fire Woman"} helped propel the album into the American Top Ten and within no time, the Cult} was seen hanging out with the likes of Mötley Crüe} and Aerosmith}, as well as supporting Metallica} on the Damaged Justice} tour. Though the group was experiencing its best sales, it was fraying behind the scenes, due to infighting and substance abuse. By the time they recorded their follow-up to Sonic Temple}, Sorum} had left to join Guns n' Roses} and Stewart} had quit; they were replaced by drummer Mickey Curry} and bassist Charlie Drayton}. The resulting album, Ceremony}, was released in the fall of 1991 to weak reviews and disappointing sales.

Following the release of Ceremony}, the group took a break for the next three years. In 1993, the band released the U.K.-only hits compilation Pure Cult}, which debuted at number one. By the summer of 1993, the Cult} had a new rhythm section, featuring former Mission} bassist Craig Adams} and drummer Scott Garrett}. This lineup recorded The Cult}, which was released in late 1994 to poor reviews and sales. In the spring of 1995, the Cult} disbanded, with Ian Astbury} forming the Holy Barbarians} later in the year. Billy Duffy} briefly played with Miles Hunt}'s Vent 414} before leaving to pursue a solo project. In 2000, the band's catalog was remastered and reissued, and Pure Cult} was released in the U.S. (despite a similar compilation, High Octane Cult}, having appeared four years earlier). It was followed by Rare Cult}, a six-disc box set of rarities. ~ Stephen Thomas Erlewine, All Music Guide

Видео с The Cult

The Cult - Wild Flower

The Cult - She sells sanctuary

The Cult - Love Removal Machine

Возможно вам будет интересно:
The Cult booking, The Cult official website, The Cult biography, The Cult site, организация концертов The Cult, организация гастролей JThe Cult, организация выступлений The Cult, заказ концертов The Cult,  букинг артиста The Cult, райдер The Cult, сайт The Cult, официальный сайт The Cult, пригласить The Cult, концерты The Cult, гастроли The Cult, музыка The Cult, фото The Cult

главная | о компании | отзывы | артисты | оборудование | партнёры | заказ | карта сайта | контакты Концертное агентство «Энергия Звезд» © 2006